Известие

Collapse
No announcement yet.

156sw 2.0т.с. харч на масло или друго...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от sonny2 Покажи съобщение
    Здравейте. Имам алфата от скоро. 2.0 155к.с. селеспиид. Не съм имал тази чест да карам алфа до сега и сега попаднах на мотор който при смяна на масло ми изгори за 1000км около 3л. което не е съвсем нормално. Не съм я пипал още и ремонтирал / само цялата предница /. Преди да съм пръснал мотора на масата имам едно две питания! Има ли при всмукателния колектор някавъ пиниз който може да ми харчи маслото ? И има ли опция да го харчи от лошо масло 10в40.
    Този двигател е за боклука, освен ако не тече от някъде, да го ремонтираш ще ти струва над 1000 лв вероятно.
    Това което се прави е пълен ремонт на главата, смяна на сегменти и вероятно на биелни и основни лагери. И като правиш всичко това трябва да видиш и съединителя.
    Много работа, много пари за такава кола.
    Но преди да правиш каквото и да е, след като отвориш двигателя трябва да провериш дали цилиндрите в долната си част не са износени на елипса, ако са така всичко което ще направиш е безмислено, колата ще продължи да гори масло.
    Не се занимавай с глупости като смяна на масла, свещи, клапанчета, сепараторчета. Това че цилиндрите помпят масло от картера при лоши свещи или кабели е наистина нещо ново за мен
    И никога не забравяй- повече от хората които дават съвети тук никога не са разглобявали двигател.
    Иди в добър сервиз и се консултирай със специалисти, които имат инструменти за измерване и правят ремонти на двигатели
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 08:57.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #17
      3 литра на 1000 км означава че отзад трябва да има сини облаци и ауспуха да е омазан със сажди като на трабант. Но явно мотора е за основен ремонт
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #18
        И аз не бих се занимавал с основен ремонт на такъв курник за 2000лв.
        Продавай я тая кола на следващия "ентусиаст" а ти търси някаква по-свестна. От време на време се намират.
        Или взимай здрав мотор от някоя (скоро)ударена кола. Има ги по моргите и фб групите.
        156 2.0TS

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          Този двигател е за боклука, освен ако не тече от някъде, да го ремонтираш ще ти струва над 1000 лв вероятно.
          Това което се прави е пълен ремонт на главата, смяна на сегменти и вероятно на биелни и основни лагери. И като правиш всичко това трябва да видиш и съединителя.
          Много работа, много пари за такава кола.
          Но преди да правиш каквото и да е, след като отвориш двигателя трябва да провериш дали цилиндрите в долната си част не са износени на елипса, ако са така всичко което ще направиш е безмислено, колата ще продължи да гори масло.
          Не се занимавай с глупости като смяна на масла, свещи, клапанчета, сепараторчета. Това че цилиндрите помпят масло от картера при лоши свещи или кабели е наистина нещо ново за мен
          И никога не забравяй- повече от хората които дават съвети тук никога не са разглобявали двигател.
          Иди в добър сервиз и се консултирай със специалисти, които имат инструменти за измерване и правят ремонти на двигатели

          Това за кабелите и свещите не го подценявай!!!! При всеки пропуснат такт сегментите играят ролята на помпен елемент. И хонинга не е само за да изллязат силициевите кристали, а и за да пропускат изгорелите газове и да се изравнява налягането на сегментите и да смиват маслото, което не са успели да оберат сегментите.
          И си много прав!
          Повечето от даващите съвети тука никога не са отваряли мотор за ремонт!!
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Това за кабелите и свещите не го подценявай!!!! При всеки пропуснат такт сегментите играят ролята на помпен елемент. И хонинга не е само за да изллязат силициевите кристали, а и за да пропускат изгорелите газове и да се изравнява налягането на сегментите и да смиват маслото, което не са успели да оберат сегментите.
            И си много прав!
            Повечето от даващите съвети тука никога не са отваряли мотор за ремонт!!
            По стечение на обстоятелствата и липса на време да обърна внимание на колата карах с повредени кабели доста време и километри и не един цилиндър, а на моменти спираше за кратко целият двигател. Липса на масло не забелязах. Цилиндрите стават на елипси поради специфичното трансформиращо движение на мотовилките и тогава никой сегмент не може да уплътни елипсата. Приема се, че допустимият разход на масло е до 4% от изгореното гориво, формално този двигател е почти в норми
            Решението е подходяща добавка и да се кара докато издъхне напълно.
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:00.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #21
              Здравейте колеги. Честита нова година на всички!. Днес ще меря компресия на алфата. След смяна на маслото с фукс разхода на масло си остана същия за 500-600км сега около 1л. Ще измеря компресията ,но ремонта на този мотор най вероятно няма да ми е рентъбилен. Яд,ме е че колата технически е отлична а май ще я пусна за части.

              Comment


              • #22
                Здравейте. Днескашната диагностика. Свещите и 8те за кофата!. Компресия 10.5 , 11 , 10.5 , 11 / студен мотор и разкачен дросел! / Видимо от гарнитурата на всмукателя беше влизало масло в 1ви цилиндър и я смених. След обстойно разглеждане на прехода от вмукател към глава имаше най много нагар на 1ви цилиндър. Смених гарнитурата,но откачих картерната вентилация и ще карам едни 500-1000км така. Мотора е за ремонт и да се надявам така да намалее разхода ако пак губи по толкова масло заминава на части или ще търся друг двигател! Да не се ровя в други теми и т.н. някой ако има 2.0 155к.с. Бих го купил дори да не е в топ състояние аз ще си го ревизирам!

                Comment


                • #23
                  По принцип се мери на затоплен двигател.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    По принцип се мери на затоплен двигател.
                    ами не мисля ,че е редно това.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от sonny2 Покажи съобщение
                      ами не мисля ,че е редно това.
                      Завършил съм ДВГ. Така ни учеха и така е правилно. При напълно отворен дросел. Налей масло във всеки цилиндър и премери пак за да видиш къде е проблема. Май се наливаше по 20 милилитра.
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:31.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от sonny2 Покажи съобщение
                        ами не мисля ,че е редно това.
                        Нинджата е прав, но е добре да се направят и двата теста за по-добра представа за състоянието на мотора.
                        То не е толкова до температура, колкото до Wet Test/Dry Test.
                        Вярно на загрял двигател може да ти даде по-висока компресия, но може и по-ниска да даде. Ако и силно износен двигателя, и навлиза масло в горивната камера, това масло после "уплътнява" сегмента и имаш висока компресия. И като е студено това масло, е по-плътно, и още по-висока компресия може да ти даде.

                        Точно това е Wet Test, мокър тест. За тази цел се прави сух тест, да няма още масло, което да уплътни, и да ти даде по-реално състояние на двигателя.
                        Така че оставяш двигателя за няколко часа да му се отече маслото, което се е събрало в цилиндрите, да спадне и налягането в магистралата. И тогава много бързо се прави теста, на по 3 завъртания на коляновия вал. Даже ако имаш 4 манометъра да измериш всичките цилиндри заедно, е най-добре. Защото докато стигнеш до последният цилиндър, и той вече се е омаслил.

                        Мокрият тест може да ти даде информация, ако получиш разлика между цилиндрите. Тогава знаеш, че имаш нещо не наред, в този цилиндър, и след това на сух тест можеш да разбереш истинската му компресия колко е.
                        Защото нормално е при мокър тест и 3 цилиндъра, показващи около 11-12, четвъртия показва над 14. Това не означава, че 3-та са износени, по-скоро 4тия.
                        А ако при мокър тест, някой цилиндър ти покаже по-ниска компресия, тогава може да търсиш кофти клапани
                        Alfa Mito 1.4
                        156 2.0 155 ex
                        156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                        Comment


                        • #27
                          Реших следватаща седмица да отворя мотора и да видя каква е хавата. Ще отремонтирам главата .. като преди това ще изравня буталта и ще ги напълня с масло .. ако не пропусне маслото в картера правя главата и колкото изкара. Това определено ми е най безмислената покупка на кола която ме постави в неудобство! За мен причината за харча е следната. Колата я купувам със затапена картерна вентилация от към колектора и от към капак клапаните. 100% има извадени гумички!

                          Comment


                          • #28
                            Ще се учудя, ако е въпрос само на гумички на клапани и няма много сериозно износване на бутално-цилиндровите сглобки.

                            Както е да е - като правиш главата задължително провери водачите, щото ако има разбити водачи и със златни гумички нищо няма да подобриш.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              При цена на мотор на старо около 300лв, не мисля, че си заслужава въобще разправията да се занимаваш с ремонт на този. За под 1000лв може да вдъхнеш нов живот на колата, естествено, ако друтото по нея е ОК, иначе не си заслужава.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                                При цена на мотор на старо около 300лв, не мисля, че си заслужава въобще разправията да се занимаваш с ремонт на този. За под 1000лв може да вдъхнеш нов живот на колата, естествено, ако друтото по нея е ОК, иначе не си заслужава.
                                винаги бих предпочел да си напрвя главата на този мотор и да си сменя буталните пръстени с лагери и т.н. мотор на старо ако видя биела отвън.

                                Comment

                                Working...
                                X